Dag 9 - 12 van Naples en de Everglades via Key West naar Miami Beach

17 december 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

De techniek liet ons even in de steek, maar daar zijn we weer. Vanuit Naples hebben we de Everglades bezocht. Een prachtige dag om met een airboat het water op te gaan en dat was wel weer een unieke ervaring. Prachtige tocht door de mangrove tunnels en het moeras, een captain die er met z’n 360’s een spectakel van maakte, vele vogels en 0 (dat is nul, zero, zippo, geen) aligators. Wel vanuit de auto vele in de sloten langs de kant van de weg gezien, maar niets tijdens onze boottochtje. Lekker dan.

De tocht over de “Oversee highway” (highway 1) was een leuke ervaring. Een van de bekende routes in de VS en leuk om deze nu eindelijk te hebben gereden. Ons hotel in Key West (Marina resort) ligt prachtig op het strand.

Gisteren Key West verkend, met z’n Zuidelijkste puntje van de VS, Hemmingway House, Sunset Pier en haar gezellige centrum. Heerlijk dagje! Vandaag de zlefde Highway 1 weer genomen en nu zitten we in ons hotel (de Betsy) te wachten tot onze kmaer klaar is. Het hotel ligt aan de beroemde Ocean Drive, dus straks nog even lekker naar buiten.

1. Wim de Wit:
    17 december 2018
    Jullie boffers zijn in een van de mooiere staten van de VS geweest. Het bezoek aan Key West doet mij denken aan mijn eigen bezoek in 1986, toen Thanksgiving daar werd gevierd, samen met een bemanning van een marinevliegtuig. Waar werk je al niet kan brengen. Veel plezier in deze prachtige omgeving!
  2. Karin:
    18 december 2018
    Mooie fotos ,ziet er weer leuk uit deze vakantie .
  3. W.Visser-Henderson:
    18 december 2018
    Fantastisch om deze reis te maken en voor mij om steeds even mee te kijken. Nog veel reisplezier.