Dag 16 - Torres del Paine

13 maart 2019 - Torres de Paine, Chili

De laatste dag in Torres del Paine. Vanochtend rustig begonnen met een boottripje op de catamaran van het hotel over de Rio Paine. Rustig tochtje, maar best fris wanneer de boot vaart maakte. Heel relaxed en een ander perspectief op de torens. De rest van de ochtend  geprobeerd de foto’s van gsiteren te uploaden. Elke foto duurt tenminste 5 minuten, dus mijn geduld (😏😏) wordt erg op proef gesteld.

Naast wandelen is paardrijden het andere dat mensen hier doen. Guus zag dat niet zitten, maar ik ben vanmiddag wel gegaan. Best spannend, want de laatste keer (eigenlijk de enige keer) dat ik op een paard heb gezeten was ongeveer 20 jaar geleden in het Christoffel Park in Curacao (weet je nog Marion?).  We waren met een groepje van ongeveer 8 en 2 gidsen. Bij de ranch kregen we een helm en beenkappen en niet onbelangrijk, een goede instructie. Mij paard (burgemeester) leek goed te reageren op mijn instructies, maar eerlijk gezegd, denk ik dat hij gewoon zijn eigen gang ging. Tochtje was leuk naar het Toro meer. Op de heenweg was er wel wat regen (eerste keer, dus we mogen niet klagen), maar terug was het droog. De rit ging zelfs dwars door de rivier. Al met al, een. Leuke ervaring en blij dat ik het heb gedaan.

Terug op de ranch kregen we een potje aangeboden met een lokaal drankje (een soort thee van blaadjes en boomschors, dat het best kan worden gekarakterisserd als hele streke groene thee), dat volgens een bepaald ritueel moest worden genuttigd. Leuk. Daarna met het busje terug naar het hotel en in het vaste ritueel van chillen, borrelen en straks nog eten. Top dag!

1. Ria:
    13 maart 2019
    Ben je daar een vredespijp aan het lurken?
  2. Margret Henderson:
    14 maart 2019
    Nee hoor, “gewoon” thee. Voelde wel als de vredespijp.
  3. Karin:
    14 maart 2019
    yerba mate ,dat word heel veel gedronken .Beto heeft dat thuis ook allemaal .