Dag 2 - Santiago

27 februari 2019 - Santiago, Chili

Vanochtend om 7 uur zijn we in Buenos Aires geland. Even een rondje over de airport gelopen en vervolgens weer in hetzelfde vliegtuig gestapt voor nog 2 uurtjes naar de eindbestemming Santiago. Door het stralende weer hadden we een orachtig zicht op het Andes gebergte. Het proces langs immigratie en douane verliep vlotjes en ook onze transfer stond op de afgesproken plaats.

We hebben een klein hotel in de wijk Prvidencia. Na even wat rusten en opfrissen zijn we samen met zus en zwager Karin & Beto en hun zoon Josh de stad in gegaan. Na een korte busrit kwamen we in het centrum met het centrale plein met een enorme kathedraal. Verder ook het paleis van de president gezien en Beto herinnerde zich nog dat daar in 1973 de bommen op werden gegooid toe Pinochet daar de macht greep.

Aan het einde van de middag hebben we happy hour gevierd met het traditionele Pisco sour en lekker gegeten in een visrestaurant dat wel een hele bijzondere aankleding heeft. Daarna hadden we het wel gehad. Na de lange reis en het lopen door de warme stad (31 graden) hebben de metro terug genomen naar het hotel en daar lekker de airco opgezocht.

1. Marit van Bergen:
    28 februari 2019
    Hi Margret,
    Prachtig die Andes, ik had ook het geluk van mooi weer, wat is de aarde toch indrukwekkend...
    Groet, Margret
  2. Jolanda:
    28 februari 2019
    Ha Margret,

Wat leuk om weer een volgend reisverslag te ontvangen en jullie te volgen! Veel plezier!
  3. Anton Bollen:
    4 maart 2019
    Waar is de foto van de enorme kathedraal? Dat moet ook indrukwekkend zijn geweest op dat grote plein? Veel plezier nog.