Dag 21 - Aan boord van de Ortelius

18 maart 2019 - Ushuaia, Argentinië

Na een rustige start hebben we een taxi genomen naar het Centrum van Ushuaia om onze bagage af te leveren bij het kantoor van Oceanwide. Daarna hadden we nog bijna 5 uur tot dat we aan boord van de Ortelius konden.

Ushuaia is de stad aan het einde van de (bewoonde wereld) en heeft een levendig centrum. Van hier uit kun je veel excursies boeken naar het nationale park (Vuurland) en de omgeving van Ushuaia. Wij hadden nog een paar laatste aankopen te doen en hebben ons boodschappenlijstje in de vele (grote en goed gesorteerde) outdoor winkels en de supermarkt efficient kunnen afwerken. Met een lange lunch erbij hebben we de tijd vol gemaakt mochten we om 16:00 aan boord.

Het instappen ging soepel en we hebben een comfortabele hut. Beter dan we hadden verwacht. Er is voldoende kastruimte en dat is wel even prettig na bijna 3 weken uit de koffer geleefd te hebben. Na het uitpakken volgde de veiligheidsinstructie en de evacuatieoefening (compleet met zwemvest) en daarna weer de introductie van het schip en de bemanning. De Ortelius lag aan de kade voor een cruiseschip en dan zie je pas hoe groot die zijn (of hoe klein de Ortelius). Er zijn 110 passagiers aan boord met 21 nationaliteiten en 53 leden van de crew. Naast de bemanning die over het schip gaat en de hotel mensen, zijn er biologen, geologen en nog een paar “logen” die deze expeditie begeleiden. Erg spannend allemaal. Inmiddels varen we door het Beagle kanaal op weg naar de beruchte Drake passage tussen Kaap Hoorn en Antartica.

1. Machiel:
    19 maart 2019
    Supergaaf! Geniet er van!!!
  2. Karin:
    19 maart 2019
    spannend!
  3. Marit van Bergen:
    20 maart 2019
    Leuk Margret, op weg naar Antarctica, geniet ervan!
  4. W.Visser-Henderson:
    23 maart 2019
    Geweldig het houdt niet op steeds weer een unieke plaats en het is echt een ontdekkingsreis. Machtig om dat zo samen te kunnen realiseren. Goede vaart!!