Dag 23 - van Puntarenas Costa Rica naar Corinto Nicaragua

27 december 2018 - Corinto, Nicaragua

De Volendam meerde pas om 9.00 aan in Corinto waar we op de kade werden begroet door verschillende bands en dansgroepen, die vooral door elkaar heen speelden. Corinto zelf is een havenplaats, waar niet veel te doen is. Met de bus zijn we naar Leon gereden, de tweede stad van een land dat nog niet zo lang geleden door oorlog werd verscheurd. De weg naar Leon was afwisselend met kleine en iets grotere dorpen en ook veel landbouw (suikerriet, pinda’s). Belangrijkse gewas is hier, net als in Costa Rica, de koffie.

Het overwegend Rooms Katholieke land heeft ondermeer de grootste kathedraal van Midden Amerika en die hebben bezocht. Kathedraal was behalve groot niet echt spectaculair, maar wel in prima staat. Het bekendste van de katherdraal is kennelijk het dak, met uitzicht op de vele vulkanen die het land rijk is, waarvan er ook nog 6 actief.

Na de kathedraal en een rondje over het kerkplein zijn we naar San Jacinto gereden, waar de activiteit van de vulkanen zichtbaar is in bubbelende modderpoelen, zwavel uitstoot en de rokende vulkaan op de achtergrond.