Dag 3 - Santiago

28 februari 2019 - Santiago, Chili

Na een heerlijk ontbijt in de tuin van ons leuke kleine hotel (Le Reve) zijn we de stad weer ingegaan. De eerste stop was Cerro San Cristobal met het beeld van de gelijknameige heilige dat hoog boven de stad ligt. Heen met een kabelbaan en terug met een treintje. Het uitzicht over de miljoenen stad (ongeveer 6 miljoen) met de Andes of de achtergrond was fenomenaal.

Na een lichte lunch (in tegenstelling tot de meeste Chilenen, die juist de lunch als belangrijkste maaltijd zien) zijn we naar het Museo de la Memoria over de opkomst, het dictatoriale regime en de ondergang van Pinochet. Heel indrukwekkend, zeker in de wetenschap dat onze zwager het van nabij heeft meegemaakt en dat hij daarom ook uit Chili is vertrokken. Overigens nooit geweten dat de Amerikanen achter de staatsgreep hebben gezeten uit angst voor het communisme.

Tenslotte hebben we nog Castillo Hidalgo bezocht, wederom een mooi uitkijkpunt midden in de stad. Daarna had iedereen het wel gehad en was het tijd voor happy hour en eten. Het beoogede restaurant waarvoor we nog een flinke wandeling moesten maken was (in tegenstelling tot wat de webbsite zei) gesloten. Uiteindelijk een taxi gepakt (zeer uitdagend met 5 passagiers en een chauffeur) en in de buurt bij het hotel heerlijk gegeten. Al met al een leuke dag en in korte tijd veel van Santiago gezien.