Dag 34 - Van Ushuaia naar Buenos Aires

31 maart 2019 - Buenos Aires, Argentinië

We waren al bijna in Ushuaia toen laatste “good morning, good morning” klonk. Wij waren toen al lang wakker, omdat de koffers nog moesten worden gepakt, iets dat met de deining van de afgelopen dagen onmogelijk was. Voor het ontbij moesten de koffers klaar staan en die werden van boord gebracht terwijl wij aan het ontbijten waren.

Rond 8:30 was het schip geinspecteerd en mochten we van boord. De crew stond aan de kade om afscheid te nemen. Expeditieleider Mischa, de Nederlandse gidsen (Meike en dokter Monique), Bismarck, Pippa, Ben, Daniel, etc. De koffers zouden naar het kantoortje in de stad worden gebracht. Wij vliegen pas tegen 16:00 en Dirkjan en Marielle blijven nog een nachtje in Ushuaia, dus het plan was om nog even gezellig in het kleine stadje de laatste prullaria te kopen en te lunchen. We hadden er geen rekening mee gehouden dat het zondag was en dat alles gesloten was. Toen was het kleine stadje ineens erg klein. De enige mensen op straat waren mede passagiers van de Ortelius.

Na een vroege en lange lunch in het meest zuidelijke Hardrock Cafe van de wereld, gingen we rond 13:00 naar de airport waar ter compensatie van de kou de kachel op 30 graden leek te staan. Onze vlucht was een half uurtje vertraagd en verliep verder prima. Ook in het vliegtuig zaten veel passagiers en crew van de Ortelius. Omdat het de laatste reis van het seizoen was, ging de meeste crew naar huis en een klein deel van de crew zou de boot naar Vlissingen varen voor groot onderhoud.

Rond 20:30 waren we in hotel Fierro in Buenos Aires waar we nog even lekker hebben gegeten en een wijntje hebben gedronken en hebben terug gekeken op deze top vakantie.