Dag 4 - 6 van Orlando naar Chrystal River

12 december 2018 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

De laatste dag Orlando zijn we naar Universal geweest, met name voor de Harry Potter attracties. Toen we vanuit het hotel met het bootje vertrokken begon het al te regenen en die regenbui werd steeds heftiger. Ook al zijn veel attracties overdekt, het was op een gegeven moment niet leuk meer (hoewel Guus niet 1 keer heeft gemopperd en dat wil in het geval van regen wel wat zeggen). Halverwege de dag zijn we, inmiddels tot op de draad nat, terug gegaan naar het hotel. In droge kleren en met een Starbucks hebben we de regen uitgezeten voordat we terug zijn gegaan.

Voordeel van de regen in combinatie met een express card: we hebben geen wachtrij gehad. Nadeel: de attracties volgen elkaar sneller op dan mijn maag zich kan herstellen. En wat zijn die rides indrukwekkend. Je racet door de het ondergrindse Gringots,  de demontors komen in je trein, King Kong springt over je vrachtwagen heen, echt ongelofelijk.

Op de reis van Orlando naar Chrystal River valt het erg op dat zodra je de stad verlaat het steeds armoediger wordt. Vervallen huizen, trailer parks, etc. ziet er niet goed uit. Ook Chrystal River (home of the manatee (=zeekoe)) stelt niets voor. Het hotel (Plantation on Chrystal River) ziet er aan de buitenkant best leuk uit, met een zwembad met zicht op de rivier en aan de andere kant een golfbaan. Binnen lijkt de tijd stil te hebben gestaan. De kamer is ruim, maar het interieur likkt al 30 jaar onveranderd. En het is hier koud, heel koud.

Op de laatste dag in Chrystal River zijn we naar Three Sisters Springs Park geweest waar in de wintermaanden honderden zeekoeien huizen. Dat zijn een soort grote plantetende zeerobben, met een bijzondere snuit die eigenlijk het meest verwand blijken te zijn met olifanten. Weer wat geleerd. Je kon ook met die beesten snorkelen, maar met 10 graden was dat niet aantrekkelijk. In de middag hebben we 18 holes gegolfd (inmiddels met zonnetje best lekker) en daarna nog even gepoold. De dag ervoor heeft Guus bij een 4-1 voorsprong de kiet of dubbel geaccepteerd (domme keuze). De tweede dag was het helaas voor mij dubbel ingemaakt.

1. W.Visser-Henderson:
    12 december 2018
    Als er zoveel regen valt is de lol er ook wel af hè.
    Maar de middag maakte het gelukkig weer een beetje goed.
  2. Karin:
    12 december 2018
    ondanks de regen toch hele leuke dingen gedaan.Voor mij laatste dag sneeuw en regen ,morgen ben ik in Chile zon en palm trees.