Dag 1 - 3 Orlando, Florida

8 december 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Donderdag gestart met onze kerstreis. Eerste stop: Orlando, Florida. De laatste keer dat we hier waren was in 1994 tijdens de WK in de VS. De rechtstreekse vlucht met Delta was rustig en in ruim 10 uur in die oude kist stonden we veilig aan de grond. Immigratie en car rental gingen allemaal soepel en om half negen waren we in ons hotel.

Dag 2 was vooral een beetje acclematiseren. Het hotel (Portofina Bay Hotel) is, zoals de naam al doet vermoeden, gebouwd in de stijl van het een Italiaans dorp. Erg leuk. We zijn eerst op zoek gegaan naar een pharmacy, omdat ik met een behoorlijke verkoudheid op reis ben gegaan. Daarna zijn we richting  de City Walk van Universal gelopen, ongeveer 15 minuten van het hotel over een mooi wandelpad. Het weer was best lekker, maar zoals later bleek niet lekker genoeg voor het zwembad.

Vandaag zijn we naar het Kennedy Space Center geweest. Een prachtig ode aan het Amerikaanse ruimtevaart programma. Het Appolo programma met de landing op de maan, het space shuttle programma en de nu de focus naar Mars en Outer Space. Ondanks de gebruikelijke Amerikaanse bombastische heldenverering, indrukwekkend en leuk dat we er eindelijk zijn geweest.

1. Wcp Aalderink:
    9 december 2018
    He leuk. Ik ben daar met Mathijs in 2008 geweest. Was idd erg indrukwekkend. Veel plezier nog. Groetjes van Els en Wim.
  2. Karin:
    Ziet er leuk uit.
  3. Jolanda:
    9 december 2018
    Ha Margret! Super leuk om jullie reis te gaan volgens en te lezen! Geniet ze daar
  4. W.Visser-Henderson:
    9 december 2018
    Jullie hebben nu alweer bijzondere dingen gezien dat beloofd wat voor de rest van de vakantie.
    Prachtige foto's.
    Groetjes!
  5. Rob en Loeëtte:
    9 december 2018
    Hele fijne vakantie. Geniet ervan.
    Rob en Loeëtte