Dag 24 - Malediven

13 oktober 2019 - Gan, Maldiven

De eerste dag in het paradijs. Na een korte nacht waren we net op tijd voor het ontbijt in het Javvu restaurant (een van de 6 of 7 restaurants en bars), dat direct aan het parelwitte strand ligt. Na het ontbijt zijn we het eiland Villingili gaan verkennen, waarop het hotel is gevestigd (en verder niets). Naast de villa’s, al dan niet op een steiger in de zee, biedt het hotel veel faciliteiten van tennis, gym, spa, dive center, watersport, wat winkeltjes en een 9 holes golfbaan (par 3 en 4). De westkant vn het eiland ligt aan de lagune die wordt gevormd door een groep eilanden en is spiegelglad. De oostkant is open zee met flinke golven. Passend in de natuurlijke setting van en rekening houdend met de natuur, ligt hier een prachtig resort. Voor 12 uur hadden we onze 10.000 stappen al gezet.

Daarna lekker gechilled bij onze villa met eigen zwembadje. Super gewoon. De temperatuur is zo’n 29 graden, maar de luchtvochtigheid met 79% is wel hoog. Vanaf onze villa lopen we zo het strand op, waar ook nog 2 ligstoelen staan. Aan het einde van de middag hebben we 9 holes gelopen op de golfbaan van het hotel. Leuk par 3/4 baantje langs de kust en de mangrovebossen. Prachtig! We liepen wel te knetteren in de zon die langzaam aan het zakken was. Prima (over de score hebben we het maar niet).

Na het golfen nog even lekker gezwommen en vanavond uitstekend gegeten bij Dr. Ali, dat aan de oostkant van het eiland ligt en met een prachtige volle maan, hadden we zelfs een beetje zicht op de zee. Eten prima, omgeving prima, gezelschap prima: wat kan het leven mooi zijn. Welkom in de “sunny side of life”.

Nu even kijken wat Nederland er van bakt tegen de Wit-Russen (live op tv).

1. Egbert:
    14 oktober 2019