Dag 26 - Malediven

15 oktober 2019 - Gan, Maldiven

Vanochtend regende het pijpenstelen en het zag er naar uit dat het een bui voor een dag was. Daarmee viel ons plan voor de ochtend (een rondje golfen) in het water. Na het ontbijt hebben we het entertainment center opgezocht en lekker staan te flipperen. Het gebeurt niet vaak meer dat we ergens een flipperkast tegenkomen, maar hier hebben ze er zelfs 2. Lekkere tijdsbesteding voor een regenachtige morgen.

Niet dat we heel competitief zijn of zo; helemaal niet 😉. Maar Guus staat voor met flipperen, yatzee en golfen. Ik heb nog 3 dagen...💪💪💪.

In de loop van de ochtend klaarde het zowaar op en kon ik die middag de geplande refresher duikles doen. Sinds ik mijn Padi heb gehaald (in 1995...), heb ik niet veel meer gedoken, dus even oefenen in het zwembad was geen overbodige luxe. Daarna een echte duik gedaan en heel veel kleurige vissen en 2 grote schildpadden gezien en ook Nemo nog gevonden. Was wel weer gaaf om te doen en ook wel trots op mezelf dat ik het heb doorgezet.

In de avond gegeten bij het 3e restaurant (Fashala), dat op de het Noordelijkste puntje van het eiland ligt. Prachtige ligging en wederom lekker eten. Omdat het best wel een stukje van onze hut afligt en omdat door de vele regen soms grote plassen op de paden lagen zijn we met de buggy geweest. Golfkarretjes die dienst doen als taxi; zeer comfortabel.

Al met al, ondanks de natte start, weer een prima dag.