Dag 26 en 27 - Van Malakka naar Kuala Lumpur

9 januari 2020 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteren zijn we vanuit Malakka naar Betong, een streek in de bergen ten Noordoosten van  Kuala Lumpur gegaan. We verbleven in Tiasara Escape, resort met luxe tenten. Vanaf het begin ging dat niet goed: bij inchecken hadden zij onze reservering niet. Na veel heen en weer gebel hadden ze wel een tent voor ons. Deze was echter niet klaar. Bijzonder, want bijna het hele tentenkamp was leeg. Als compensatie boden ze ons wel een lunch aan. Na de lunch konden we naar onze tent die er best goed uitzag en ruim was. Wij wilden die middag wat relaxen, maar er was noch bij de tent, noch bij het zwembad was een plekje schaduw te vinden, met als resultaat dat we binnen zaten. ‘s Avonds merkten we dat er water lag in de badkamer; wij dachten dat dat door een regenbui kwam, maar konden het lek niet vinden. Na het eten was het vocht flink uitgebreid en vervolgens bleek dat we geen warm water hadden. Het hotel heeft een andere tent aangeboden, maar wij waren er eigenlijk wel klaar mee en hebben via de lokale agent geregeld dat we een dag eerder naar Kuala Lumpur konden. Achteraf gezien denk ik dat dit resort niet de juiste plek was voor ons.

In Kuala Lumpur hebben we een kleinschalig hotel Samadhi, dat in een soort ambassade wijk ligt. Of het op dit moment zo fijn is om de ambassade van de VS als buren te hebben in een Islamitisch land weet ik niet, maar so far, so good. Het hotel heeft maar 21 kamers en op de binnenplaats is een leuk zwembad met comfortable bedden (en schaduw) er omheen. Daar hebben dan ook heerlijk gerelaxed. Dit past beter bij ons.