Dag 4 - Moskou en Sergiev Posad

1 juni 2019 - Moskou, Rusland

Vanochtend vroeg vertrokken naar Sergiev Posad, een stad 80 kilometer ten Noorden van Moskou. Ondanks dat het zaterdagochtend vroeg was, was er weer veel verkeer en onze chauffeur koos de kruip door, sluip door route. Leuk!

Sergiev Posad heeft het mooiste en belangrijkste klooster en is het hart van de Russisch orthodoxe kerk. Het complex heeft een 1200 meter lange kloostermuur en huisvest 8 kerken, 5 torens, het refectoruim, het Tsarenpalies en het Aartsbisschoppelijke paleis. Uiteraard met prachtige klokkentoren, gouden en gekleurde koepels en de zilveren sarcograaf met de relikwieen van de heilige Sergej. Ons bezoek werd begeleid door de werkeloze priester Yuri die alleen Russisch sprak, waardoor Nadia uiteindelijk gewoon zelf het verhaal deed. Desalniettemin een prachtig complex.

De terugweg verliep een stuk sneller, totdat we weer in de files van Moskou kwamen. Ik zou er helemaal gek van worden. In het hotel hebben we genoten van een (zeer) late lunch.

In de avond zijn we naar het beroemde Bolsjoj theater geweest en hebben we genoten van het prachtige ballet Giselle. Wat een indrukwekkend theater, waar de grootste der aarde hebben gedanst en wat een mooie voorstelling. Een volmaakt einde van weer een super dag.