Dag 13 - Van Puerto Varas naar Torres del Paine

10 maart 2019 - Torres de Paine, Chili

Vanochtend wederom vroeg op om naar de airport te gaan voor alweer de 6e vlucht deze vakantie. Deze keer met een kleine voor ons onbekende maatschappij Sky en dat met het bericht dat er net een toestel in Afrika was neergestort. De vlucht naar Punta Arenas verliep soepel en we kwamen (met koffers deze keer) keurig op tijd aan.

Op de airport weer even een stress momentje, omdat er niemand stond om ons op te halen. Na een aantal vruchteloze pogingen, eindelijk iemand aan de lijn die aangaf dat er om 14:50 (het was toen 12:30) een shuttle zou komen. Met flink de pe erin maar iets gaan eten. Dat ging niet zo snel, dus de tijd liep snel vol. Toen we iets na 2 uur weer beneden in de hal waren, bleek er een auto van het hotel te staan die ons en een Amerikaans gezin met 2 tiener dochters naar het hotel zou brengen.

De rit van Punta Arenas naar Torres del Paine (over de Ruta del Fin del Mundo) is ruim 300 kilometer. Het eerste stuk redelijk vlak en over prima wegen; naar mate de bergen dichterbij kwamen werden de wegen bochtiger en waren niet volledig verhard. Al met al hebben we er 4,5 uur over gedaan met een korte tussenstop in hotel Rubens en 1 fotostop. De route was prachtig en wanneer we zelf zouden hebben gereden hadden we minstens nog 100 fotostops hebben gemaakt.

Hotel ligt werkelijk in the middle of nowhere in een prachtig natuurgebied. In dit gebied wonen 2 mensen per km2. Het hotel is volledig gericht op de wandelaar. Elke dag worden kortere of langere wandelingen aangeboden en je kunt ook paardrijden. Na een borrel en een introductiepraatje even naar de kamer en straks lekker eten.

1. Karin:
    wat geen foto's?
  2. Margret Henderson:
    11 maart 2019
    Geduld!!! Uploaden van de foto’s vraagt geduld en een borrel (want het beste bereik is in de bar).
  3. Wcp Aalderink:
    11 maart 2019
    Zijn weer fantastische foto's. En al aardig zuidelijk. Geniet.