Dag 15 - Torres del Paine

12 maart 2019 - Torres de Paine, Chili

Vanochten rond 9:00 vertrokken we voor onze eerste wandeling rond Laguna Larga. Een mooie wandeling onder leiding van onze gids Jose en nog 4 andere gasten. Jose was tot een paar jaar geleden tax lawyer bij een Big4 en nu gids in dit fantastische Nationale Park. Dappere keuze. De wandeling was prima te doen, met prachtige uitzichten, meertjes en watertjes en voortdurend de torens in zicht. Het weer was wederom stralend met in de ochtend zelfs een strak blauwe lucht. En op het einde stond het busje weer te wachten om ons verder te brengen.

Vandaag stond er een gaucho barbecue op het programma. Onderweg naar de ranch zagen we een groep condors die een prooi (lees kadavar, want het zijn aaseters) hadden gespot en talloze guanaco’s (een soort lama). De BBQ was authentiek met eerst heerlijk empanada’s, daarna vooral lam, maar ook andere vleessoorten en een heerlijke (maar superzoete) taart als toetje.

Na de lunch brak het gezelschap dat zich daar had verzameld weer op en wij sloten ons aan bij gids Uger en wederom 4 andere gasten. Tijdens deze wandeling hebben we veel vogels (waaronder condors, adelaars, papegaaien) en guananco’s. Deze gids gooide er een hoog tempo in, waardoor het echt genieten van de omgeving of op je gemak een foto maken er nauwelijks van kwam. Jammer. Onderweg nog wel ruzieende guanaco’s gezien. Dat is niet mis, want die beesten happen elkaar letterlijk naar de ballen!

Na deze wandeling weer met het busje naar het hotel. Het was inmiddels tegen zessen. In het hotel even chillen en douchen. Tussen 19:00 en 20:00 de dag van morgen gepland onder genot van een borrel en daarna lekker eten en afgetaaid.

1. Anton Bollen:
    13 maart 2019
    Wat een prachtige verhalen en beelden. Heeft die gids echt geen ‘handige’ fiscale tips aan jullie meegegeven? Eerlijk zeggen, hè?
  2. Jolanda:
    13 maart 2019
    Wat een prachtige foto’s! Leuk om jullie reis weer te volgen!