Dag 19 - El Calafate en Los Glaciares National Park

16 maart 2019 - El Calafate, Argentinië

De tweede dag in het Los Glaciares National Park was een dag op het water. We werden al om 7:30 in het hotel opgehaald en een klein uurtje later zaten we aan boord. We hadden een premium ticket, wat zoveel inhield dat we met ongever 16 personen een soort prive ruimte hadden en voorzien van een hapje, drankje en uitstekende lunch ongehinderd foto’s konden nemen.

De boot vaarde vanaf Punta Bandera door verschillende zijtakken van het Lago Argentino naar verschillende gletsjers die je allen vanaf het water kunt bekijken. De grootste gletsjer, de Upsala, heeft al een aantal keren enorme stukken verloren, hetgeen een tsunami in de smalle zijtakken kan veroorzaken. Daardoor mogen de boten niet meet de Brazo Upsala in en konden we die alleen vanuit de verte bekijken. Desalniettemin kun je ook vanaf die afstand zien hoe enorm groot deze gletsjer is.

Het weer was aangenaam. Er waren wel een aantal spatjes regen, maar de zon vocht dapper om er doorheen te komen wat mooie beelden en vele regenbogen gaf. Het internationale gezelschap was aangenaam en de service uitstekend. Ondanks dat we, met uitzondering van een kleine wandeling 8 uur aan boord hebben gezeten is de tijd voorbij gevlogen en waren we om 18:00 moe maar voldaan weer in het hotel.

1. Lidwien:
    Alweer prachtige plaatjes . Leuk dat we zo kunnen blijven meegenieten . 😊👍
  2. Thea De Zeeuw:
    17 maart 2019
    Hele mooie foto’s, indrukwekkend die gletser.
  3. Irma en Hans:
    Hoi Guus,
    Was het Ijsklontje (net) niet te groot voor je glas whisky?! Bij ons is dat namelijk jaren geleden wel gelukt bij een bezoek aan dit prachtige nationale park!