Dag 5 - Valparaiso en Vina del Mar

2 maart 2019 - El Quisco, Chili

Valparaiso is een havenstad in de gelijknamige provincie. De stad ligt op een berg en om van de ene naar de andere wijk te gaan kun je gebruikmaken van min of meer antieke treintjes. Voor 100 peso’s (13 cent) bespaar je jezelf een hele klim. De oude straatjes zijn op zich al leuk, maar wat het bijzonder maakt is graffiti die hier tot ware kunstvorm is verheven.

Een klein stukje verder noordelijk langs de kust ligt Vina del Mar, een moderne badplaats met kilometers lange boulevard. Mede omdat in Vina een groot muziekfestival aan de gang was, was het er enorm druk en reed je bumper aan bumper zonder ook maar de kans op een parkeerplaats. Weer een stukje verder in Concon had je een prima uitkijk over de baai en de verschillende basplaatsen.

Omdat het nog een uurtje rijden was (zonder alle drukte) besloten we dat eerst te doen en dan in de buurt van Karin en Beto een hapje te gaan eten. Ondanks dat het zaterdagavond was, bleek dat een uitdaging. Het was pas rond half negen, maar de meeste restaurants waren al aan het sluiten. Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten en daarmee weer een leuke dag afgesloten.

1. Marijke:
    3 maart 2019
    Wat een boffers zijn jullie toch. Heel veel plezier!