Dag 7 - Van Santiago naar Paaseiland

4 maart 2019 - Paaseiland, Chili

Tegen 10:30 gingen we vanochtend de lucht in, een uurtje later dan gepland. De vlucht duurde een kleine 4,5 uur en ging pal west en bijna alleen over water. Uiteindelijk stonden we rond 13:00 lokale tijd (2 uur tijdsverschil) in een snikhete hal op onze bagage te wachten en dat duurde behoorlijk lang.

onze chauffeur annex gids stond ons op te wachten om ons naar ons hotel te brengen, maar niet voordat we in het dorp onze (dure) toegangskaarten tot het nationale park hadden gekocht. Er wonen 8.000 mensen op het eiland en oogt dan ook zeer gemoedelijk. Het landschap, de mensen en de manier van doen doet wat aan Hawaii denken.

We zijn vriendelijk in ons hotel Hare Noi ontvangen. De kamers liggen verspreid in huizen die aan de lokale huizen doet denken. Wij hebben een mooie kamer met prachtig uitzicht en delen een woonkamer met een ander stel. Na een lichte lunch hebben we vanmiddag lekker gechilled bij het zwembad. Morgen op zoek naar de Moai.