Dag 13 - 18 van Miami Beach via Fort Lauderdale naar Curacao en Aruba

22 december 2018 - Oranjestad, Aruba

Op 18 december zijn we in Fort Lauderdale ingescheept op de Volendam voor onze feestdagen cruise. De Holland America Lijn schepen zijn inmiddels bekend terrein. De hut (stateroom) is vetrouwe en prima, met een lekker ruim balkon.

De eerste 2 dagen zijn we alleen op zee geweest en zijn we langs Cuba naar de Benedenwindse eilanden gevaren. Op vrijdag ons eigen vertrouwde Curacao. Leo stond ons al op te wachten en vanuit de haven zijn we direct naar de Golfclub in Emmastad gereden waar ook Ria was. Eerst lekker gegolfd en een biertje gedronken op de 19e hole en daarna naar Abrahamsz. ’s Avonds een supper gezellige BBQ samen ook met de familie de Zeeuw en Lieuw en weer ouwerwets gelachen en gedold. Heerlijk dag.

Vandaag Aruba met maar een korte dag. Dirkjan heeft ons opgehaald en van daaruit naar Rooi Prikichi   om even rustig op te starten. In de loop van de dag naar het Arikok Nationale Park en hoewel we al heel vaak op Aruba zijn geweest, zijn we daar niet eerder geweest. Mooie uitzichten, de zee die op de kust bonkt, grotten en blowholes. Erg leuk. Vandaar naar de Zeerover, waar ook Floris naar toe was gekoen. De Zeerover is een tentje aan het water met eenvoudige houten tafels en met vis (en dan ook echt allen ‘catch of the day’) en garnalen met friet. Niet de meest gezonde lunch, maar wel erg lekker.

Tenslotte terug naar de boot. Nog even snel het blog gemaakt, want het internet op zee is ronduit dramatisch. Van hieruit zetten we koers naar het Panama kanaal.

1. Karin:
    23 december 2018
    leuk om weer een paar dagen vertrouwd met vrienden in een bekende omgeving door te brengen.Geniet er maar van.
  2. Ria:
    23 december 2018
    Was kort , maar als vanouds altijd beregezellig