Dag 19 - 22 van Aruba via het Panamakanaal naar Puntarenas In Costa Rica

26 december 2018 - Provincia de Puntarenas, Costa Rica

Na Aruba een zeedag om bij de ingang van het Panamankanaal te komen. In alle vroegte stonden we al op het dek om naar dit indrukwekkende sluizencomplex te kijken. Het begint met 3 sluizen (Gatun locks) waar de boot, begeleid door een aantal locomotieven in 3 etappes van het niveau van de Caribbische zee naar het niveau van het Gatun meer wordt gebracht dat wordt omringt door een prachtig stuk regenwoud. Vervolgens nog de Mriaflores sluizen om uiteindelijk in de Pacific uit te komen. Dat duurt ongeveer de hele dag en was een prachtige ervaring.

Eerste kerstdag was weer een zeedag, die we genietend op het balkonnetje, boekje lezen, klooien op de ipad (geen internet, want dat is aan boord dramatisch) en vooral jatzeend hebben doorgebracht, afgesloten met een heerlijk diner.

Vandaag waren we in Puntarenas in Costa Rica. In de ochtend zijn we in een regenwoud gebracht waar we met een soort kabelbaan en een stuke lopend doorheen zijn gegaan. Leuk. Na de lunch stond een boottochtje op het programma op zoek naar de krokodillen. Na onze ervaring in de Everglades verwachtten we er niet veel van, maar dat viel alles mee en deze keer nast veel vogels ook veel krokodillen. Eerste indruk van Costa Rica is in ieder geval postief.

1. Lidwien:
    27 december 2018
    Echt weer heel bijzonder wat jullie allemaal zien. Schitterend en leuk dat we zo kunnen meegenieten 😊👍
  2. Jolanda:
    27 december 2018
    Wat een schitterende ervaring lijkt mij dat om door het Panamakanaal te varen/reizen!
    Fijne dagen!
  3. Karin:
    29 december 2018
    Ik sta verbaast dat zulke grote schepen door die sluizen passen .Het ziet er anders uit dan ik dacht .Ik dacht dat het meer jungle like was.
  4. W.Visser-Henderson:
    1 januari 2019
    Wat een enerverende en bijzondere reis en het houdt niet op.
    Geweldig.