Dag 7 en 8 van Chrystal River naar Sanibel Island en door naar Naples

13 december 2018 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Gisteren begon erg koud. In de hotelkamer was het erg koud en eenmaal buiten bleek dat er ijs op de autoruiten zat. Na het ontbijt zijn we direct vertrokken naar Sanibel Island en Guus was blij dat hij weg kon uit wat hij inmiddels de bunker had genoemd. Gedurende de dag zagen we gelukkig de temperatuur oplopen, zodat we eenmaal op Sanibel Island heerlijk konden genieten van het mooie weer en gelukkig ook een mooie kamer in Casa Ybel Resort.

Na het ontbijt vanochtend hebben we het eiland (technisch gezien een schiereiland) bekeken, met haar Bing Darling wildlife refuge, een waar paradijs voor vogelaars. Barbaren als wij zijn, konden we behalve de pelikaan geen enkele andere vogel benoemen. Desalniettemin een leuk klein park met een paar kleine wandelingetjes en vooral heel veel vogels en mooie mangrove.

Sanibel Island is volledig op de zon, zee en strand gericht met veel vakantiehuizen, resorts en (by lack of a better name) bejaardenhuizen. Gelegen in de Golf van Mexico en met prachtige witte stranden een aangename plek. Temeratuur vandaag ook prima, met uiteindelijke 28 graden. Dat begint erop te lijken.

Inmiddels zijn we in Naples en zitten we in het historische centrum (Ameriaakns historisch 😜). Ons hotel (Inn at fifth) is uitstekend.