Dag 10 en 11 - Van Nova Scotia via Saint John naar Bar Harbor

23 september 2018 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

We zijn inmiddels in de VS. Gisteren zijn we vroeg vanuit Kemptville vertrokken om de ferry van 11.00 uur uit Digby naar Saint John te halen. Wij waren keurig op tijd, maar de ferry niet en uiteindelijk gingen we pas 12.15 weg. Voor niets in de haven hangen is niet leuk, maar daardoor hadden we ook niet voldoende tijd om naar Hopewell Rocks te gaan en dat was balen. In Saint John was niet veel te beleven.

Vandaag was weer een stralende dag (wel wat frisser). De grens oversteken was niet zo eenvoudig. Ze vragen je het hemd van je lijf en uiteindelijk moesten we ons melden oo het kantoortje (autosleutel en autopapieren afgeven en niets meenemen). Daar weer een serie vragen en uiteindelijk na betaling van 12 dollar kregen we onze stempels en mochten we door. Tot zo ver het nut van een Esta.

We zijn nu in de staat Maine dat vooral bekend staat om zijn kreeft en seafood chowder. Ons hotel (the Harborside Hotel & Marina) ligt midden in Bar Harbor, een gezellig toeristenstadje vlak bij Acadia Nationaal Park.

In de namiddag naar golf gekeken en getuige geweest van de eerste overwinning van Tiger Woods in 5 jaar, weer bijna zo goed als in zijn beginjaren. Kippevel!

Vanavond hebben we gegeten bij Stewman’s Lobster Pound voor de Maine experience (chowder, kreeft en blueberry pie). Heerlijk

1. Karin:
    25 september 2018