Dag 1 en 2 - Halifax

14 september 2018 - Halifax, Canada

De reisdag van gisteren was lang, maar is redelijk vlekkeloos verlopen. Rond 20.00 waren we in het Lord Nelson hotel in het centrum van Halifax, de hoofdstad van de Canadese provincie Nova Scotia. Vandaag hebben we om te acclamatiseren rustig langs de hoogtepunten de stad gewandeld.  We zijn begonnen bij citadel die boven de stad uittoornt en jarenlang de natuurlijke (ijsvrije) haven heeft bewaakt, een haven die een belangrijke rol heeft gespeeld van de oorlog tussen de Engelsen en Fransen om de nieuwe wereld tot en met de 2e wereldoorlog. Verder nog de boardwalk, de kerk met prachtig glas in lood ramen en het maritiem museum met een expositie over de Titanic en de rol van Halifax in het bergen van de vele lichamen van mensen die de enorme ramp niet hebben overleefd. Met een heerlijke temperatuur van 24 graden en een zonovergoten dag, een prima start van deze reis.

1. Karin:
    15 september 2018
    zo mooi land ,je zou er zo gaan wonen.
  2. Fred:
    15 september 2018
    Leuke manier om jullie belevenissen te volgen! Ben benieuwd naar het vervolg. Veel plezier. Groetjes Fred
  3. W.Visser-Henderson:
    15 september 2018
    Wat apart om jullie reis zo mee te beleven. Goede reis en de hartelijke groeten.
    Tante Wil