Dag 3 en 4 - Van Halifax naar Cape Breton Highlands National Park

16 september 2018 - Cape Breton Highlands National Park, Canada

Gisteren de lange rit van Halifax naar Cape Breton Island. Ondanks de bijna 500 kilometer rijden hebben we enorm genoten van de prachtige natuur, met name het eerste stuk over highway 7 “the marine drive” langs de kust richting Cape Breton. De mooie Atlantische kust met schilderchtige inhammen en kustlijn en aan de andere kant mooi bos. We zijn meerdere dorpen gepasseerd met meer kerken dan huizen. Toen het tijd was voor lunch heeft een tijd gekost voordat we eindelijk iets hadden gevonden . Het restaurant (met Chinese en Canadese specialiteiten?!) was nauwelijks meer dan een snackbar met een aantal gokkasten die door de plaatselijke oude dametjes werden bespeeld. Dat ze uiteindelijk in staat waren om een zeer acceptable salade te produceren was niet het verrassende van de lunch, maar dat een van de andere gasten in het restaurant (op zich al opvallend) voor alle andere gasten de lunch had betaald. That was a first!

Aan het einde van de middag begonnen met de Cabot Trail, een van de mooiste routes van Canada dat om het Nationale Park heen loopt. Ons hotel Lantern Hill & Hollow ligt direct aan de kust en we worden door het ruisen van de oceaan in slaap gebracht.

Vandaag hebben we een een deel van het park verkend dat wordt omsloten door de oceaan en met prachtig bos, meren, uitkijkpunten, etc. De verkeersborden zijn naast het Engels ook in het Gaelic. Naast Schotland is dit de enige plek op de wereld waar dat nog wordt gesproken. We hebben 2 wandelingen gemaakt, eerst rond Jigging Cove Lake en in de middag rond Warren Lake.

De temperatuur is heerlijk met strakblauwe lucht en stralende zon. De herfstkleuren zijn nog ver te zoeken. Nu maar gewoon genieten van de prachtige natuur en het lekkere weer.

1. W.Visser-Henderson:
    17 september 2018
    Wat een prachtige vergezichten en een heel bijzondere reis.
    Nog veel reisplezier.
    Groetjes
  2. Lidwien:
    17 september 2018
    Mooi verhaal prachtige foto’s 😊👍
    Leuk dat wij zo kunnen meegenieten 😊