Dag 5 - Cape Breton Highlands National Park

17 september 2018 - Cape Breton Highlands National Park, Canada

Another day in paradise. Wederom een prachtige dag in dit NP.  De wandeling vandaag Franey had als omschrijving een steile klim met panoramisch uitzicht over de Clyburn river canyon en de Atlantische Oceaan. Nou, het was inderdaad een steile klim met veel stenen, wortels en soms wat houten trappen. De afstand viel wel mee, maar we hebben het equivalent van 140 verdiepingen geklommen. De terugweg was een stuk eenvoudiger. We zijn vooral gewaarschuwd voor alle dieren die we tegen kunnen komen, maar hebben nog geen beer, eland of coyotte gezien.

Je zou denken dat in een touristische omgeving als Ingonisch “ natures home” met de vele campings, motels en lodges, dat er veel horeca zou zijn. Nou dat valt tegen. Beans Barn voor het ontbijt en de lunch en dan zijn er op een afstand van ongeveer 15 kilometer 3 tenten die vanaf 12:00 open zijn. Alle drie noemen ze zich een familie restaurant. De kaarten ontlopen elkaar niet veel en kan het best worden gekaraktiseerd als veel voor weinig. Echt gezond is het meestal niet, maar wel lekker. De restaurants sluiten al om 20:00 dus het is met de kippen op stok.

Welterusten!

1. Fred:
    18 september 2018
    Weer erg mooi Mar!
  2. Karin:
    18 september 2018
    ziet er vermoeiend uit.pff!