Dag 1 - Amsterdam - Lima

15 december 2023

Daar gaan we weer, voor een mooie nieuwe reis: de Mysteries van Peru, het hart van de Inca beschaving. Voor ons een reis om maar weer eens 3 ervaringen van onze bucketlist af te strepen: (1) Varen op de Amazone, (2) Machu Picchu - de oude Inca stad - en (3) de Iguazu watervallen (die overigens in Argentinië liggen). Terwijl het hier grauw en grijs is en de dagen op z’n kortst zijn, gaan wij lekker naar zon, licht en zomer en tanken we hopelijk genoeg zonnevitamientjes en mooie herinneringen om de rest van de winter door te komen.

De reis naar Schiphol en het inchecken verliepen soepel. Bij security en paspoort controle was het druk. Gelukkig kunnen we met onze privium kaarten wat short cuts nemen. De KL734 voor een rechtstreekse vlucht naar Lima vertrekt om 11:35 en dan is het 12,5 uur filmpje kijken, boekje lezen, hapje eten en tukkie doen. Ik kom de tijd wel door! Als het goed is komen we rond 18:00 uur aan. We hadden vanochtend al een berichtje van de lokale agent om ons een goede reis te wensen en dat ze ons op de airport opwachten. Dat klinkt geruststellend.

We zien jullie aan de andere kant van de plas, ongeveer 10.000 kilometer verderop.

Update:

Het is 22:15 in Lima. Het inchecken begon op tijd, maar toch vertrokken we te laat. De vlucht verliep verder prima en ook op de airport ging alles relatief snel. Wel bijzonder dat de er maar 1 airport in Lima is voor zowel internationale als lokale vluchten, met ook maar 1 landingsbaan en dat voor zo’n miljoenenstad. Eenderde van de Peruaanse bevolking, zo’n 11 miljoen mensen, woont in Lima, terwijl de stad geen openbaar vervoer heeft. Er rijden (particuliere) bussen, maar dat is het dan ook. Vandaar dat ‘iedereen’ een auto heeft, terwijl de wegen daar niet op berekend zijn. We zijn bijna anderhalf uur onderweg geweest voor de 25 kilometer van de airport naar het hotel. Nog even wat gedronken en een snack en nu lekker slapen.

1. Dennis:
    15 december 2023
    Heel veel plezier, ik kijk uit naar de verhalen en foto's!
  2. Helen:
    Geniet!!!!
  3. Nel:
    15 december 2023
    Een mooie en fijne vakantie ! Geniet samen !
  4. Anja:
    15 december 2023
    Fijne vakantie en veilige reis!!
  5. Leo Straathof:
    Beste Margret en Guus,
    Ik wens jullie een mooie vakantie toe.
  6. Jolanda:
    15 december 2023
    Wat een mooie reis weer! Ik kijk uit naar de verslagen en de foto’s!
  7. Wcp Aalderink:
    15 december 2023
    Heel veel plezier en geniet er van. 😘
  8. Fred:
    Veel plezier!
  9. W.Visser-Henderson:
    15 december 2023
    Mar en Guus ik wens jullie een hele fijne avontuurlijke reis toe. Groetjes
  10. Mieke en Peter de Koning:
    15 december 2023
    Margret en Guus goede reis gewenst. We volgen jullie figuurlijk op de voet. Wij zijn net terug uit Limburg. Ook een eind weg!
  11. Ria:
    16 december 2023
    Mar en guus geniet ervan
    Warme groet
    Ria en leo
  12. Ingrid:
    16 december 2023
    Heel veel plezier! 😎 Erg benieuwd naar jullie verhalen en altijd prachtige foto’s! Groeten uit (nu nog) Sydney!
  13. Ingrid: