Dag 23 - Cuzco - Sao Paulo

6 januari 2024 - São Paulo, Brazilië

Om 7:30 werden we opgehaald voor de korte rit naar het vliegveld. Bij het inchecken ontvingen we direct de instapkaarten voor alle drie de vluchten ook al is de laatste vlucht morgen pas. De bagage wordt ook door gelabeld, maar de dame op de airport vertelt ons wel dat we deze in Sao Paulo van de band moeten halen. Vlucht LA2334 naar Lima vertrekt keurig op tijd en in nog geen anderhalf uur komen we daar aan. Inmiddels weten we hoe het daar gaat: je verlaat de aankomsthal en vervolgens ga je weer in het rijtje voor security staan. We hebben voldoende tijd om dit proces te doorlopen, geven nog even onze laatste sols (Peruaanse munteenheid) uit aan wat drinken, snacken en toeristische meuk en zijn dan gereed voor de vlucht van ruim 4,5 uur naar Sao Paulo (LA8203) die eveneens op tijd vertrekt. Dit is een wat groter toestel met tv schermen en met anderhalve film komen we de tijd goed door.

Eenmaal in Sao Paulo (20:00 plaatselijke tijd, we schelen nu nog maar 4 uur met Nederland) begint de ellende. Hoewel er van alles onduidelijk is, gaan we op aanwijzing van onze lokale agent door immigratie, halen onze bagage op en gaan dan naar het airport hotel dat we hebben geboekt. Nou, dat hotel hebben we nooit gezien. Sao Paulo airport is behoorlijk groot en met tig keer vragen (als mensen al Engels spraken) komen we uiteindelijk in terminal 3. Het hotel is echter achter security, geen probleem met instapkaart die we al hebben, wel een probleem met onze bagage. De informatie die we krijgen is dat we die pas 3 uur voor vertrek kunnen inleveren, maar dan hebben we geen hotel meer nodig.

Uiteindelijk boekt de agent ons in een ander hotel in de omgeving van de luchthaven en daarvoor moeten we weer op zoek naar een shuttlebus in terminal 2 (het hele pokkenend weer terug). Om 22:00, twee uur nadat we zijn geland, komen we daar uiteindelijk aan. Wat een gestress zeg. In het hotel nog even wat gegeten en wat gedronken en daarna snel naar bed, want om 6:00 moeten we morgen de shuttlebus alweer hebben naar de airport.

1. Dennis:
    7 januari 2024
    Wel weer goed voor de stappen :-)

Gelukkig zijn jullie uiteindelijk wel goed terecht gekomen.
  2. Jolanda:
    7 januari 2024
    Een excursie ansich :-)
  3. Ingrid:
    8 januari 2024
    Jeetje, wat een gedoe zeg! 😳 Ik snap de stress, maar na de reis kun je er wel om lachen! 😉