Dag 22 - Machu Picchu - Cuzco

5 januari 2024 - Cusco, Peru

Vandaag een rustige dag. Tot 16:45 hoefden we helemaal niets, anders dan aan te schuiven aan het ontbijt en de lunch. Dat betekent dat we heerlijk hebben kunnen chillen op de loungebanken op het terras van het hotel. De temperatuur was aangenaam: af en toe scheen de zon, dan weer regende het en dan weer allebei tegelijk. Naar mate de dag vorderde kreeg de regen de overhand. Wij prijzen ons gelukkig dat gisteren, bij ons bezoek aan Machu Picchu, de zon volop scheen en dat in de regentijd.

Toen we aan het einde van de middag het busje naar het station namen zaten we midden in een enorme stortbui. Lekker hoor, via haarspeldbochten, via de  deels (on-)verharde weg en de ramen (inclusief de vooruit) helemaal beslagen. Ineens krijg je dan visioenen dat het busje in een niets ontziende modderstroom naar beneden wordt gesleurd. Gelukkig bleef het bij visioenen.

Daarna de trein van 17:50, ‘De Belmond Hiram Bingham’ naar Rio Sagrado. Dit was weer zo’n luxe trein waar we een uitstekend diner geserveerd kregen. De rit was waarschijnlijk weer prachtig, maar het was pikdonker en we zagen helemaal niets. Om iets over half negen stonden de gids en chauffeur ons weer op te wachten en brachten ons met hoge snelheid in anderhalf uur naar het Monasterio hotel in Cuzco, waar we al eerder verbleven. In het hotel de boel nog even omgepakt, want morgen is een reisdag en verlaten we Peru.