Dag 6 - Amazone

20 december 2023 - Callao, Peru

Vanochtend was het ontbijt om 7:30 en vertrek om 9:00. De dag begon behoorlijk warm en erg zonnig. Vandaag zijn we de Sapote rvier op geweest. Het idee was hetzelfde luister naar de geluiden van de dieren en kijk naar beweging in de bomen. Het is echt ongelofelijk hoe goed die gidsen dieren kunnen spotten, zelfs als de skiff grote vaart heeft. Vervolgens duurt het dan een tijdje voordat wij het ook zien, maar zij hebben een scherp oog.

Als je dan op een plek ligt schromen de gidsen ook niet om met een machete wat struiken weg te kappen als dat een beter zicht geeft. Op zo’n moment is het dan zo warm dat het lijkt of je met je kleren aan in een Turkse stoombad zit (niet dat we dat ooit hebben gedaan, maar het moet zo aanvoelen). Als je vervolgens verder vaart, dan koelt de wind je weer een beetje af.

In de loop van de ochtend hoorden we het donderen en begon het beetje te regenen. Er werden poncho’s uitgedeeld, maar je werd of nat van de regen of nat door dat zware rubberen ding. Vandaag werd lunch op de rivier geserveerd. Niet gewoon een broodje met een pakje sap, maar de chef was meegekomen en had weer iets heerlijks bereid: een kippepoot, verpakt in kruidige plakrijst en dat geheel in een blad verpakt. Erg smakelijk.

Rond 13:30 waren we terug op de boot en we blijven de rest van de dag aan boord. Even een paar uurtjes chillen in de airco.

Na een rustige middag was er vanaf 18:00 een cocktailuurtje opgeluisterd door 4 van de bemanningsleden die Peruaanse muziek maakten (‘the sweet musquitos: the only musquitos you like’). De panfluit kon daarbij natuurlijk niet ontbreken. Het was echt leuk en ze hadden er ook zichtbaar plezier in. Het diner was weer prima en zo is de 2e dag op de Amazone ook alweer voorbij.